Během tří týdnů, které uplynuly od spuštění provozu pražských tunelů Brusnice, Dejvice a Bubeneč, projelo novou částí Městského okruhu již více než 1 milion automobilů. Dle náměstka primátorky Petra Dolínka je toto vysoké číslo jasným důkazem, že nejdelší městský tunel v Evropě pražskému provozu pomáhá, řidiči se s ním sžili a využívají ho pro každodenní cestování hlavním městem.
Bezproblémový provoz umožnil již v první pracovní den po otevření navýšení rychlosti v tunelech na 70 km/h.
„Mám velkou radost, že se řidiči v tak krátké době naučili tunely využívat a ty mohou přispívat ke zlepšování plynulosti provozu a průjezdnosti v našem hlavním městě. Samozřejmě je potřeba ještě nějaký čas, aby si doprava úplně sedla, až opadne první vlna zvědavosti. Již nyní ale pracujeme na vyhodnocování provozu, abychom mohli začít s realizací návazných dopravních opatření,“ dodává Petr Dolínek, který již avizoval, že podpoří mimo jiné požadavky Prahy 6 na zavedení opatření, která by měla zmírnit zahuštění dopravy, se kterou se městská část po otevření tunelů potýká.
V rámci návazných opatření začne již v sobotu 10. října první etapa zklidňování Veletržní ulice, které bylo avizováno již před otevřením Tunelového komplexu Blanka. Potvrdily se předpoklady, že v lokalitě dojde k výraznému úbytku povrchové dopravy a zklidňující opatření jsou proto zcela na místě. Dojde ke snížení počtu jízdních pruhů, přibudou parkovací místa a realizovány budou také úpravy pro cyklisty. „Opatření nepochybně přispějí ke zvýšení kvality života místních obyvatel,“ dodává náměstek Dolínek.
Zdroj a foto: Praha.cz
Tunelový komplex Blanka
Tunelový komplex Blanka je součást Městského okruhu v Praze mezi mimoúrovňovou křižovatkou Malovanka a mimoúrovňovou křižovatkou Pelc-Tyrolka. Tvoří jej na sebe navazující Brusnický tunel, Dejvický tunel a Bubenečský tunel, jejichž celková délka je 5 502 metrů, což v součtu činí z komplexu Blanky nejdelší silniční tunel v České republice a nejdelší městský tunel v Evropě.
Smlouva na stavební část tunelů Blanka byla podepsaná 30. října 2006 Pavlem Bémem z ODS a předpokládala sumu 17,2 miliardy korun za stavební část, stavba měla být hotova v roce 2011. Ovšem termín dokončení stavby byl několikrát prodloužen a celková suma, kterou Praha za Blanku zaplatí, v současné době přesahuje částku 43 miliard korun. Je to největší a nejdražší projekt v dějinách Prahy. Celý komplex byl uveden do provozu 19. září 2015.
Zdroj: Wikipedia
(zem)
|