Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Pražskou MHD čekají změny tras některých tramvají a autobusů
Pražskou MHD čekají změny tras některých tramvají a autobusů
Úterý, 20. říjen 2015 06:48
Pražskou MHD čekají změny tras některých tramvají a autobusů

V pražské MHD změní trvale svou trasu dvě tramvajové a čtyři autobusové linky. Přibydou také dva zcela nové autobusové spoje a na třech místech vzniknou večerní garantované přestupy mezi autobusy, které na sebe budou čekat. Změny navazují na otevření nově rekonstruované tramvajové tratě na Petřiny a otevření metra A do Motola. Platit budou od 31. října 2015.


„Jde především o změny, které vyvolalo otevření metra A do Motola. Lidé přešli v řadě případů do metra a autobusy na povrchu jsou v některých úsecích prázdnější. Příkladem je Patočkova ulice, kde kleslo vytížení spojů po otevření metra v pracovní dny ze 7 tisíc cestujících na 3,5 tisíce cestujících, ovšem kapacita autobusů je tu 15 tisíc lidí denně. O víkendu je propad ještě větší, vytíženost autobusů klesla jen na 15 % jejich kapacity. Rychlejší a pohodlnější metro nalákalo velké množství lidí a povrchová doprava na to musí reagovat. Zároveň tuto změnu využijeme ke zlepšení intervalů u tramvají, zavedení nových autobusových linek a k vytvoření nových garantovaných přestupů. To je úplná novinka,“ uvedl ředitel společnosti ROPID Petr Tomčík.


V Praze 9 bude jezdit nová minibusová linka 146, která pojede po trase Spojovací – Mezitraťová – Spojovací. V provozu pouze v pracovní dny od 5:00 do 20:00 s ranním a odpoledním intervalem 20 minut, dopoledne bude interval mezi spoji 30 minut.


Většina změn se však dotýká Prahy 6 a je výsledkem společného jednání tamní radnice, magistrátu a organizace ROPID. Vznikne zde nová autobusová linka 149 z Dejvické přes zastávku Pod Královkou, Stadion Strahov, Spiritku, Klamovku, Jinonice do Nových Butovic. Dosud jezdily mezi Strahovem a Butovicemi vybrané prodloužené spoje linky 143, nová samostatná linka bude ale pro cestující z této oblasti praktičtější a také spolehlivější. V pracovní dny bude jezdit ráno každých 12 minut, odpoledne pojede po 15 minutách. O víkendech a v pracovní dny dopoledne bude mít linka interval 30 minut. Linka 143 bude trvale zkrácena do trasy Dejvická – Stadion Strahov a budou na ní nasazeny kloubové autobusy.


Změny se dočkají i minibusové linky 108, 168 a 264 s cílem zpřehlednit jejich vedení v oblasti Ruzyně, Sídliště Na Dědině a Petřin a zlepšit spojení jednotlivých oblastí zejména ke zdravotnickým zařízením jako je Ústřední vojenská nemocnice, Poliklinika Petřiny a Nemocnice Motol.


V důsledku velkého úbytku cestujících a kvůli častým zácpám před křižovatkou Vypich dojde k mírnému omezení počtu autobusových spojů v Patočkově ulici. Obě linky 180 a 184 zůstanou zachovány, ale každý druhý spoj linky 184 pojede jen v úseku Velká Ohrada – Vypich a nebude už pokračovat na Hradčanskou. „První část cestujících přestala autobusy v Patočkově ulici využívat po otevření metra do Motola, druhá část po otevření tunelu Blanka, který sem přivedl velké množství aut. Aktivně pracujeme na snížení zpoždění, ale řada spojů se v pracovní dny stejně směrem z Dejvic zpožďuje o 20 až 30 minut. Lidé tak logicky začali jezdit metrem ještě víc. Když čekáte na linku 184 u metra v Motole, přijíždí extrémně zpožděná právě z Patočkovy ulice. I to je důvod, proč polovinu spojů ukončíme na Vypichu. Autobusy, které tu začnou, budou ovlivněny zdejšími dopravními problémy minimálně a pojedou na Velkou Ohradu včas, “ vyjádřil se ke změně ředitel Tomčík.


Z důvodu pravidelnějších spojů v oblasti Podbaby, dojde v tramvajové dopravě k výměně konečných zastávek tramvají 5 a 20. Linka číslo 5 pojede z Vítězného náměstí nově do Divoké Šárky, naopak linka číslo 20 pojede do zastávky Nádraží Podbaba. „Tato zdánlivě bezvýznamná změna je velmi důležitá pro obyvatele Podbaby a okolí. Dosud tu jezdila pětka a osmička, které jely vždy těsně za sebou a posunout je od sebe nebylo možné kvůli dodržení intervalů na Letné a v centru města. Situace se teď výrazně zlepší tím, že pojede na Podbabu linka číslo 20. Tramvaje tu už nebudou jezdit ve vláčku těsně po sobě, budou se pravidelně střídat,“ vysvětlil Tomčík.


Novinka, která v Praze dosud fungovala především v nočním provozu, zlepší večerní cestování. Na vybraných třech místech – Nad Klamovkou, Divoká Šárka a Luka – na sebe budou autobusy nově čekat. Pokud se osvědčí, budou následovat další. Na vybraných zastávkách najdou cestující speciální vývěsky, které je budou informovat, kde a jak dlouho na sebe autobusy čekají.


Foto: DPP

Zdroj: Ropid

(ewe)



Pražskou MHD čekají změny tras některých tramvají a autobusů