Středa, 14. říjen 2015 15:06 |
Pod záštitou pražské radní pro oblast školství a sociální politiky Ireny Ropkové se dnes ve velkém zasedacím sále Magistrátu hlavního města Prahy uskutečnila konference „Inkluzivní škola v praxi“. Za účasti ředitelů, výchovných poradců a širší veřejnosti se diskutovaly dopady novel školského zákona na tuto problematiku, konkrétní zkušenosti škol s integrací a inkluzí či téma asistentů pedagoga.
Úvodního slova konference se v zaplněném zasedacím sále zhostil ráno předseda pražského zastupitelského výboru pro výchovu, vzdělávání a sociální politiku Patrik Nacher. Konference se poté věnovala v dopoledním bloku novele školského zákona a jejím dopadům do praxe a problematice školských poradenských služeb.
Po dopolední přestávce se probírala činnost pedagogicko-psychologických poraden, speciálně pedagogických center s ohledem na individuální vzdělávací plány a rovněž problematika asistentů pedagoga. Před polednem se program posunul k tématu podpory integrace dětí a žáků se zdravotním postižením v hlavním městě. V odpolední závěrečné části programu se účinkující věnovali integraci dětí – cizinců a rovněž konkrétním zkušenostem škol s integrací a inkluzí.
„Téma inkluze a integrace je velmi aktuální, zejména s ohledem na připravovanou novelu školského zákona, která by měla platit od září roku 2016,“ říká radní Ropková. „Je nutné, aby se už nyní školy a jejich zřizovatelé připravovali na chystané změny, které mají za cíl zlepšit práci se znevýhodněnými dětmi v běžných školách a které před nedávnem avizovalo ministerstvo školství.“ (Zdroj a foto: Praha.eu)
Co je inkluze
Sociální inkluze je v sociologii „vyšší stupeň integrace postižených nebo znevýhodněných jedinců do společnosti a jejích institucí. Inkluze ovšem znamená nejen formální zahrnutí do společnosti nebo organizace, nýbrž také přijetí ze strany ostatních členů skupiny. Vyžaduje změnu postoje od rezignovaného „musíme je vzít mezi sebe“ k uvědomění, že každý člověk je nějak odlišný. (Zdroj: Wikipedia.org)
(zem)
|