Tramvaje a autobusy pojedou častěji, protože došlo k očekávanému plošnému posílení noční dopravy v Praze. Vzhledem k trvale rostoucí poptávce po cestování byl zkrácen interval nočních linek tramvají a autobusů, které doposud jezdily každých 30 minut. Noční linky 51 až 59, 504, 505, 510, 511 a 512 pojedou v nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli nově každých 20 minut.
„Zkrácení nočního intervalu na 20 minut by mělo pokrýt kapacitní problémy zejména v centrálních úsecích těchto linek a přispět k důstojnějšímu i bezpečnějšímu cestování veřejnou dopravou,“ sdělil v tiskové zprávě společnosti Ropid její ředitel Petr Tomčík.
Zároveň dojde ke sloučení autobusových linek 504 a 508, čímž vzniknou nová přímá spojení a současně budou odlehčeny nejvytíženější tramvajové linky v centru Prahy. Sloučená linka nově vyjede pod číslem 504 na trase Sídliště Písnice – Nemocnice Krč – Poliklinika Budějovická – I. P. Pavlova – Jiráskovo náměstí – Anděl – Nové Butovice – Velká Ohrada – Sídliště Stodůlky.
Centrální přestup mezi tramvajovými linkami v zastávce Lazarská zůstane i při zkráceném intervalu zachován, stejně tak bude zachována i většina ostatních garantovaných návazností v dalších přestupních bodech. Z důvodu časových posunů některých spojů budou upraveny také jízdní řády některých návazných příměstských autobusových linek.
„Zkušební posílení nočního provozu, realizované během letošního podzimu, budeme průběžně vyhodnocovat a do konce roku se uvidí, jestli bude možné kratší intervaly ponechat. I přesto, že systém pražské noční dopravy je co do plošného i časového rozsahu jedním z nejpropracovanějších v Evropě, sbíráme další podněty pro zlepšení noční obsluhy hlavního města,“ upřesnil ředitel Tomčík.
V současné době se za víkendovou noc přepraví nočními linkami přes 31 000 cestujících. Několik posledních let ale docházelo zejména během víkendů k přeplňování nočních spojů, především v centru města. Poslední systémové posílení nočního provozu se konalo v roce 2001, kdy byl zkrácen jednotný interval nočních spojů ze 40 na 30 minut. V roce 2008 došlo také k výraznému rozšíření noční obsluhy okrajových městských částí a postupně přibývalo také příměstských spojů. Kapacita na městských autobusových linkách se postupně zvyšovala nasazováním kloubových autobusů, například na linkách 504 a 510.
Zdroj, úvodní foto: ropid.cz, wikimedia.org, ŠJů
(zmk)
|