Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Měsíc po otevření Blanky chce Praha 6 řešit konkrétní dopravní komplikace
Měsíc po otevření Blanky chce Praha 6 řešit konkrétní dopravní komplikace
Neděle, 25. říjen 2015 03:37
Měsíc po otevření Blanky chce Praha 6 řešit konkrétní dopravní komplikace

Od otevření tunelového komplexu Blanka uplynul měsíc a dopravní situace v Praze 6 houstne. Zhoršila se především v ulicích Svatovítská a Jugoslávských partyzánů a v úseku Prašný most - Vypich - Bílá hora. To sebou přineslo zvýšenou dopravní zátěž také v ulicích Terronská, Radimova, Generála Píky nebo Koulova.



Vedení Prahy 6 proto chce, aby Magistrát hl. m. Prahy začal situaci okamžitě řešit. „Je potřeba prověřit nastavení jednotlivých světelných semaforů v důležitých dopravních uzlech, především například na tahu Prašný most - Bílá hora,” vysvětluje místostarostka Petra Kolínská zodpovědná za oblast dopravy a bezpečnosti.


Další problémy se týkají Vítězného náměstí. Radnice proto požaduje, aby magistrát prověřil možnost změny trasování autobusů ve směru od třídy Jugoslávských partyzánů, otočení směru průjezdu autobusových linek po vnějším rondelu Vítězného náměstí v úseku od Jugoslávských partyzánů směrem k Evropské ulici s využitím Šolínovy ulice.


„Jako prioritní momentálně vnímáme nutnost zvýšit plynulost provozu na Vítězném náměstí. Požadujeme proto, aby provoz na přechodech pro chodce ve Svatovítské ulici řídili policisté, a chceme také umožnit řidičům přímý průjezd přes odbočovací pruh a povolit autobusům jízdu po tramvajovém pásu,” popsal problém starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.


Radnice také požaduje porovnání měření intenzity provozu, hlukové a emisní zátěže na sledovaných a nejzatíženějších komunikacích před a po zprovoznění tunelu Blanka. „Kromě těchto okamžitých řešení je ale zapotřebí urychleně začít pracovat na projektech, které dopravě uleví nejvíce a hlavně dlouhodobě. Především jde o takzvaný KES, výstavbu tramvajové trati do Suchdola, modernizaci železniční trati Praha Kladno, vybudování kapacitních záchytných parkovišť podél této tratě a také dopravní studii pro komplexní řešení dopravy na Vítězném náměstí a jeho bezprostředním okolí,” dodává starosta Kolář.


Kromě toho si vedení Prahy 6 myslí, že k částečnému snížení dopravní zátěže můžou pomoci i investiční akce jako například stavební úprava vyústění třídy Jugoslávských partyzánů na Vítězné náměstí tak, aby vznikly dva plnohodnotné jízdní pruhy se zachováním přechodu pro chodce, zpracování dopravní studie křižovatky Vypich kvůli zvýšení její kapacity nebo zavedení zón placeného stání.


„Aby byla záruka, že dopravní situace na Praze 6 bude řešena komplexně, iniciuje radnice zároveň vytvoření pracovní skupiny na úrovni ředitelů všech městských institucí souvisejících s infrastrukturou. Konečný výstup předložených opatření takto sestavené skupiny expertů bude pro Prahu 6 závazným dokumentem a zárukou reálnosti navržených řešení,“ doplňuje místostarostka Eva Smutná zodpovědná za územní rozvoj.


Zdroj, úvodní foto: praha6.cz, wikimedia.org, ŠJů

(zmk)



Měsíc po otevření Blanky chce Praha 6 řešit konkrétní dopravní komplikace